שימוש בטכנולוגיה בהחלפת ברך

החלפת הברך, חלקית או מלאה, היא ניתוח טכני מאוד. המון שלבים שחשוב מאוד לבצע אותם בדיוק של מעלה או מילימטר לכל כיון, ובהתאמה מלאה בין המרכיבים השונים בברך. מנתח מנוסה מסוגל לבצע ניתוח כזה בדיוק מצוין ובאופן שחוזר עצמו. ובכל זאת, להגיד שבכל פעם הצלום לאחר הניתוח מראה עמדה מושלמת של המשתל ? מערכות ממוחשבות המכוונות לאפשר עמדה מדויקת ותוצאה טובה יותר קיימות בשוק כבר שנים רבות. כמו כל טכנולוגיה, יש דורות שונים של מערכות ויכולות שונות של כל מערכת. המערכת בנויה מתהליך של רכישת הברך – לימוד של המערכת היכן נמצא כל חלק וכל נקודה אנטומית של הברך. בשלב השני מבצעים תכנון של ההחלפה על סמך המבנה האנטומי ובהתאם לפילוסופיה בה עובד המנתח כמו שיטה מכאנית (MA)) או קינמאטית (KINEMATIC). רק אז מגיע שלב הביצוע של הכנת הברך לקבלת המשתל בהתאם לתכנית.

המערכות הרובוטיות כוללות שני מרכיבים. כלק אחד המאפשר רכישה ותכנון של הניתוח בצורה במדוקית ביותר, וחלק שני שהוא זרוע מכאנית המסייעת למנתח לבצע את הכנת הברך לקבלת המשתל בצורה המדויקת ביותר ולפי התכנון שבוצע.
האמת היא שיש ויכוח גדול בעולם עד כמה משמעותית התרומה של המערכות האלו בקבלת תוצאה סופית טובה מבחינת התחושה של המטופל, וזו, כמובן השורה התחתונה והקובעת. אין הסכמה חד משמעית בעולם שהתוצאה הסופית אכן טובה יותר.

הקפיצה הבאה מגיעה בשילוב של הגישה הקינמאטית (ראו מאמר קודם) ומערכת הניוט. השילוב מאפשר לצאת מהמסגרת הנוקשה של מערכת מכאנית עם זויות קבועות בכל ברך, תפיסה שאינה בהכרח נכונה לכל המטופלים, אך עדיין להשאר בשליטה מלאה על מנח המשתל ולדעת כיצד נראית התוצאה הסופית לפני השלמת הניתוח, ולא רק בדיעבד.

מערכת כזו מאפשרת לא רק ידיעה ברורה של מנח ועמדת המשתל אלא גם מסוגלת לנבא ברמה טובה ל דיוק כיצד בדיוק תגיב הברך לכל תיקון וכל שינוי של העמדה לכל אורך טווח התנועה, מה שבמקרים רבים אין כל יכולת לבצע. המערכת גם יודעת לתת נתונים על תנועת הברך שהם מעל ומעבר לרמת הדיוק שאנו מסוגלים לדעת בתנועת הברך. קשה מאוד לדעת מה השינוי במנח של מעלות בודדות במעבר מישור הברך לכיפוף מלא שלה ומה מידת החופש המתקבלת בכל שלב של התנועה.

לקביעת תור התקשרו

או השאירו פרטים

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​