החלפת מפרק ירך- מהלך הניתוח

איזו הרדמה לבצע?

ניתוח להחלפת מפרק הירך ניתן לבצע בהרדמה כללית או אזורית. רוב ניתוחי החלפות המפרקים כיום מבוצעות בהרדמה אזורית. הרדמה אזורית (ספינלית) היא הרדמה של פלג הגוף התחתון הדומה להרדמה אפידוראלית. בהרדמה זו אין צורך בהנשמה ולכן היא נחשבת קלה יותר ובעלת התאוששות נוחה ומהירה יותר. שילוב מקובל הוא הרדמה אזורית בתוספת טשטוש על מנת להקל על החוויה עצמה בזמן הניתוח.

מהלך הניתוח:

לאחר ההרדמה מתחיל תהליך ההכנה לניתוח והסטריליזציה, במהלכו ממקמים את הגוף והירך במנח האידאלי לביצוע הניתוח ולאחר מכן רוחצים ומחטאים את אזור הניתוח. עם השלמת ההכנה לניתוח מבוצע השלב הראשון הכולל את חשיפת מפרק הירך עצמו. העצם הפגועה סביב המפרק מוסרת ואז מבוצעת הכנה והתאמה של המפרק לקבלת המשתל. המשתל הסופי מוכנס ומקובע למקומו. סגירת המפרק תוך תיקון המבנים הדורשים תיקון.

משך הניתוח:

משך הניתוח להחלפת מפרק הירך הוא בין שעה לשעתיים בממוצע. יש לזכור כי מלבד לניתוח עצמו ישנו פרק זמן הנדרש להרדמה, הכנה לניתוח והסטריליזציה וכן מעבר להתאוששות. ולכן משך הזמן הכולל הינו ארוך משמעותית מהניתוח עצמו.

לאחר הניתוח:

לאחר הניתוח עובר המטופל לחדר התאוששות למשך מספר שעות. לאחר השהיה בחדר ההתאוששות חוזרים למחלקה להמשך טיפול כולל השגחה רפואית, נוגדי כאבים ופיזיוטרפיה. לאחר השלמת הטיפול במחלקה, בדרך כלל מספר ימים, משתחררים המטופלים לביתם כאשר חלק מהמטופלים עוברים למסגרת אחרת כמו מסגרת שיקומית או החלמה טרם החזרה הביתה.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​